VI GÅR ÖVER BLODSTÄNKTA BERG, FALUKORV!

Tja!
haha, vi sjöng alltid "Vi går över blodstänkta berg, falukorv, och anananananana klockan tolv falukorv" när vi var ute med skolan och gick, när jag gick på förskolan, haha. Jag kommer dock inte riktigt ihåg hela texten, men vi sjöng den alltid och sen så gick vi i ett led, och höll alltid en annan i handen och sedan gick vi sådär bestämt me stegen, haha.

En annan låt som jag lärde mig i förskolan var "Ett två ett två, en stövel och en sko, vänster träben i marken! JA, där satt den, så tar vi den en gång till! Ett två, ett två...." Sen fortsatte den så tills vi var framme dit vi skulle (oftast till hammars park, haha) så dendär versen sjöngs många gånger under detdär året. När jag sjunger den när me and thas girls går i petris korridorer och jag alltid stampar ner "Vänter träben i marken" extra hår, så tycker de bara att jag är dum i huvet. Tiderna förändras..,

Det jag ville komma framtill var iallfall att jag ska gå ut och gå med Emma,ida (Emmas mormors hund), Matilda och Leo, vovven dådå. Sedan blir det förhoppningsvis film hos ejrik!

Ha det fätt så ses vi imorgon!
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0