Min fina Shaha, min underbara Truly och min fantastiska Leo ♥

Hejsan!
Hur är det med er?

Med mig är det toppen iallafall! Idag i skolan så pratade jag lite med min hörselpedagog, det är så att jag hör sämre på höger öra, så jag pratar med henne typ 1 gång/ termin, om hur det är i skolan och om framtidsdrömmar. jag har alltid velat bli Läkare, Veternär eller biolog, så när jag sa det så undrade hon om jag hade djur hemma. Och det har jag ju, 2 katter och en hund. Och sen rider jag och är i stallet minst 4 gånger i veckan. Så för en som inte ve det kanske det verkar vara mycket djur i mitt liv, och ja, det är det ju. Men det är ju så jag alltid har haft det och så som jag vill ha det! I sommras hade vi 10 djur här hemma, när båda kattrna fick bebisar = 7 bebisar + mammor + Leo = 10 djur. Jag älskar det!

Djur dömmer inte, djur förstår, djur hjälper. Om man tittar noga på en häst i en hage, om man tittar noga på när en hund springer fritt så ser man efter ett tag deras naturliga beteenden. Det är detsom är det roliga. Djur är så jäkla naturliga! Om man tittar på hästarnas kroppsspråk så pratar de med en, om man då bara låter sitt eget naturliga kopplas in så sker nästan kommunikationen självmant. Om det blir fel måste man backa och man måste vara försiktig, det är klart. Men djuren är en så stor del av mitt liv att det har blivit världens självklarhet!

Jag ska skriva ett inlägg till er senare om kommunikationen mellan djur och människa!

Nu ska jag gå ut och gå med Leo, min fina, fina vovve!
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0