God morgon!

Hur mår ni idag?

Trots att jag inte sovit så bra inatt så mår jag finemang! Jag ska snart bege mig till stallet för hoppträning. Jag förstår faktiskt inte hur det kan vara lika kul varje gång, jag ahr ju ridit i 10 år och brukar vara den som tröttnar snabbt. Men ridningen har jag hållt fast vid och är en sak som jag är stolt över. Jag vet inte riktigt vad, men antagligen hela grejen! Haha

Jag har faktiskt inte tänkt en enda gång på att sluta, utom när Misty avlivades och under hösten när det blev kalrt att Truly inte skulle bli bra. Man ser liksom ingen mening med det, men sen får man en annan häst som man lär sig att älska och växer ihop med. Då får man tillbaka ridglädjen, och så utvecklas man ännu mer på den nya hästen.

Jag ahr fått lära mig att bara för att man går vidare och kör på en ny häst som man älskar så betyder itne det att de hästar man haft tidigare ska glömmas bort. Det är viktigt att tänka så. Misty var min första pålle som jag hoppade med, alltså red hoppkurs på. Sedan avlivades hon, men hon kommer ju alltid ha en fet del av mitt hjärta just för det hon lämnade kvar hos mig. Hon kommer ju  alltid att vara "min" första pålle. Truly sedan, hon var den första hästen jag tävlade med. Och hon kommer ju alltid ha en grym plats i mitt hjärta, just för allt hon lärt mig och för den speciella hästen hon är.

Det handlar inte om att ersätta. Någonting man kan tänka sig att ersätta har man aldrig någongång älskat.

Nu ska jag ta moppen ut till mina fina buspållar!

Puss! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0