Dressyr idag, hoppningen igår.

Nemo var riktigt fin idag. Han är fortfarande jobbigare i vänstervarvet och försöker komma undan, men även det var bättre idag. Han brukar dra upp huvudet hur högt som helst sen lägga huvudet på sne så det är skitjobbigt att få tillbaka honom, men det gjorde han inte idag. Han är verkligen fin!

Och hoppningen igår? Ja, det fanns inte en tvekan i sprången och han tycker verkligen att det är roligt. Dessutom märkte jag själv att jag var väldigt trygg med honom, jag tänkte inte en sekund på höjden och då bara flög han över. Vi hoppade först studs och det gick faktiskt jättebra, fast inne i studsen så är det ju inte så svårt, då mäter de själv in galoppsprången och så, dock blev det jobbigare när vi skulle hoppa linje. Det var först ett litet hinder på kortsidan, sen en oxer direkt efter på långsidan, kanske 4 galoppsprång efter. Och jaag, som inte alls är van vid att ha en häst som man måste samla upp och korta, tyckte det var jättesvårt. Speciellt när han drar iväg efter första hindret, haha.Han hoppade tidigt och högt över, men det var ingen tvekan alls i honom. Det blev dock bättre till slutet, och så måste jag bara hålla me på yttertygeln, som alltid annars, haha.

Jag saknar dock min bäbi, men känner att det ändå kommer bli bra. Hon kommer ju ändå alltid vara bäst ;)

Tänkte att ni kanske ville veta, haha.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0