Studieteknik

Hejsan!

Usäkta för förra inlägget. Det blev lite hastigt detdär, hihi.

Men iallafall, hade två lektioner och en tretimmarshåltimme i skolan idag innan jag slutade runt 1. Läraren skulle på någon kurs så vi fick sluta tidigare, hihi. Fast såklart ska ju uppgifterna ändå göras, men duktig som jag är så har jag redan gjort dem, hihi :)

Sen har jag kommit på ett jättebra sätt med matten. I och med at jag går natur har vi en och en halvtimmes mattelektioner 4 gånger i veckan och varje gång ska vi göra ungefär 10-20 uppgifter. Eftersom vår lärare är bajsbra så har jag börjat tycka att matte är jätteroligt igen, vilket är jättehärligt eftersom jag verkligen inte pallade matten i högstadiet på grund av skum lärare. I alla fall så har jag kommit på att jag gör veckans matte hemma på  måndagskvällen efter skolan (Självklart skippar jag ju inte mattenlektionen i skolan på måndagar) som jag gjorde i måndags, och nu är jag två lektioner före och sen imorgon nrä vi har matte så jobbar man i sin takt och är mer folkuserad på att få hjälp med det man behöver hjälp med. När man redan har läst uppgifterna innan lektionen så har man ju mer nytta av den om man får hjälpen man behöver, inte sant?

Kanske blev det lite skumt skrivet, man jag hoppas att ni förstår, annars är det bara att plingelinga.

Idag har jag inte gjort så mycket läxor, jag vet faktiskt inte varför  för vi har massa läxa till torsdag och fredag, så det blir nog riktig pluggdag imorgon. Men jag har gjort två svenskatexter, sånna resumeér av texter typ, hihi.

Så imorgon = pluggdag
Haaaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0