Irma, gudbarn

Den 31 augusti blev jag gudmor till min kusin Irma. Hennes storasyster Olga passar jag ganska ofta och varje gång vi ses så är Olga med mig överallt. Gullunge är hon. Men, det var inte henne jag tänkte prata om i detta inlägget, utan min Guddotter Irma.

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva, men jag har så mycket tankar och funderingar kring dig ocså jag måste bars skriva ner det, även omd et ksnake inte blir så bra, haha.

Det är minsann stort att vara gudmor till dig. Tänk dig, det är ett ansvar och förtroende som dina föräldrar gett mig. Det är jag som ska lära dig sakerna som dina föräldrar inte kan lära dig. Det är jag som ska visa dig det som dina föräldrar inte kan visa dig. Och det är jag som ska ge dig det dina föräldrar inte kan ge dig. Och jag ser fram emot det med glädje. Jag ser fram emot att se dig växa upp, ta dina första steg, börja dagis, få dina första kompisar, tappa din första tand, börja skolan, få din första pojkvän, se dig i konfirmationsdräkten och på studentflaket. jag vill se dig lyckas och förverkliga dina drömmar.

När jag höll dig på dopet var mitt hjärta fyllt av glädje, och den glädjen vill jag dela med mig av till dig. Jag vill ge dig de möjligheterna och upplevelserna som din egen pappa har gett mig som hans guddotter, precis som du är min. Och alla vet ju att din pappa är en så otroligt bra sådan. Och jag vill kunna visa dig allt det som Walter har visat mig.

Även om Walter bodde i Norge ett tag, även om han hade ett hektiskt liv som "ungdom" så blev jag alltid lika glad när han kom, med presenter under kudden och med persilja över hela golvet hemma. Han har så konstiga idéer för sig den där mannen. Men trots att han var borta ibland så har han alltid varit nära, och det vill jag att du ska veta att jag också komemr vara om jag åker bort. Ingen vet ju hur livet ser ut om 5 år. Men det viktigaste för dig att veta är att om jag så är på andra sidan rymden så kommer djag alltid bara vara ett stenkast bort.
Tack så mycket för allt du ger, kommer ge och redan har gett.


Jag, Adam, Sten och Irma på dopet =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0