090908

Hejsan hoppsan!
Idag vaknade jag runt halv sju, bajsbajs. Missade första bussen eftersom jag var seg, men jag kom i tid iallfall, huhu. Det var minsann bara tur för vi har labb på tisdagmornar och då komemr man itne in om lektionen har börjat.

I vilket fall som helst så slutade vi runt 1 idag, jag stack hem, åt, chillade innann jag gick ut med vovven. Efter det rusade jag till stallet och och fick reda på att Truly fortfarande är halt:(, men hon är på bättringsvägen för jag fick gå ut och gå med henne. Hon har inte varit ute på en vecka så honv ar jättepigg och gräset var såå gott. Jag blev nästan lite tårögd när jag såg henne gå bredvid mig så snäll men med öronen frammåt som två kanoner och näsborrarna stora som tennisbollar. Hon är så söt min babu.

Istället för Truly fick jag rida Frasse på lektion. Det gick faktiskt väldigt bra när jag skärpte mig och gjorde rätt. Man utvecklas ju väldigt mycket bara av att rida en annan häst och jag som egentligen bara rider Truly tycker det är lite synd att jag bara gör det. Det var väldgit roligt att rida Frasse idag, både för att jag utvecklas och för att han är en HEELT annan häst än Truly, allstå helt annorlunda att rida. Jag ska faktiskt se om det går att lösa något att man bytar hästar ibland, typ för en gång eller så. Just nu känns det som om jag bara tragglar runt på min lilla tjocka C-ponny, haha. Auw, men så tjock är hon faktiskt inte =).

Efter ridningen mös jag massa med Truly, ryktade henne och så. Jag tror att om man sköter om dom väl när de är sjuka så blir de friska snabbare. Ochom man sköter om dem när de är frska så har de lättre för att hålla sig borta från sjukdommar. Nu är det ju inte så i Trulys falle fetrsom hon atagligen har typ vrickat hoven eller vad man ska säga, men hon är iallfall på bättringsvägen och preics som vi vill bli ompysslade när vi är sjuka så vill ju Hästarna också bli ompysslade. Dessutom är det höööög mysfaktor att kela, pussa och rykta Truly. Man kommer liksom bort från alla andra krav, stress och tankar. Mys på det!

Det känns som att detta inlägget belv en aning segt och lite för långt, men jag hoppas ni står ut för nu ska jag gå och lägga mig.

God natt!



I love maj babyboo <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0