En man att beundra!

Kan kan bara säga som så att det är minsann inte många som kan spela så bra som han, även om dom ser! Inte jag iallfall, haha =)
(För er som inte vet så är Stevie wonder blind)



Han föddes inte blind, utan blev blind efter att han, troligtvis för att han föddes för tidigt, fått en ögonsjukdom. Dessutom så kan den för höga dosen av syrgas i kuvösen ha förvärrat tillståndet. Men han har levt sitt liv, lyckats och berört många.

Man ska inte tro att bara för att man har något problem så ska man bara lägga ner. Man måste kämpa för det man vill. Alla har vi våra problem, större eller mindre. Om man är döv så kan man ändå leva sitt liv. Min mormor och morfar är döva, ha rest hur mycket som helst i deras liv, fått 4 barn och dom har aldrig klagat på sin dövhet. Stevie wonder är ett praktexpemplar på hur man kan lyckas även om man så är blind döv förlamad eller stum.

Jag brinner verkligen för sådanna här frågor, och jag hinenr inte riktigt säga allt jag vill ha sagt nu, men imorgon ska jag skriva både om rasism och invandring här i Sverige, och om handikappade i vårt samhälle! =)
Om jag hinner såklart! Skolan går ju före, det vet ni =)

God natt
xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0