Bushologi

Citat sagda av ingen mindre än George W Bush himself!

- Om vi inte lyckas riskerar vi att misslyckas

- Förintelsen var en frukansvärd period i vårt lands historia. Jag menar i detta århundradets historia. Men vi levde alla under detta århundrade. Jag levde inte i det här århundrandet.

- Jag har gjort bra bedömningar i det förflutna. Jag har gjort bra bedömningar i framtiden.

- Jag är inte delaktig i problemet, jag är republikan.

- Ett lågt valdeltagande är en indikation på att få personer går och röstar.

- Framtiden kommer vara bättre imorgon

- Vi kommer ha de bäst utbildade amerikanderna i hela världen!

- Det finns ett ord som sammanfattar ansvaret för en guvernör och det ordet är "att vara förberedd"

- Mars är ungefär på samma avstånd från solen som jorden, vilket är väldigt viktigt. Vi har sett bilder som visar kanaler, tror vi, och vatten. Om det finns vatten vatten innebär det att det finns syre. Om det finns syre betyder det att vi kan andas.

- Människor som är väldigt konstiga kan få höga positioner och ha en stor inverkan på historien.

- Jag står fast vid de fel jag gjort

- När jag får frågan vem som orsakadeupploppen och dödandet i Los angeles så har jag svarat rakt på sak: Vem är skyldig till upploppen? Upploppsmakarna är dom skyldiga. Vem är skyldig till dödandet? Dom som dödade är dom skyldiga.

- Vi är beredda på vilken händelse som helst som komer eller inte kommer att inträffa.

- För NASA har rymden fortfarande hög prioritet.

- Det är inte nedsmutsningen som skadar miljön, det är orenheter i luften och vattnes som gör det.

- Det är dags för människan att träda in i solsystemet.

Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0